Doe je van 18 t/m 24 april mee met de Lente Challenge? 🌾

5 tips om in een hogere frequentie te komen

8 juni 2022

5 tips om in een hogere frequentie te komen

hogere frequentie

Wanneer je positief denkt, compassie toont en enthousiast bent, zal je merken dat je vibratie hoog is. Hierdoor trek je meer positiviteit aan in je leven. Daarentegen, als je je (emotioneel) uitgeput en negatief voelt, zal je vibratie laag zijn. Daarom geven wij je 5 manieren om in een hogere frequentie te komen.

Wat is de wet van de aantrekkingskracht?

Dit kan het beste begrepen worden aan de hand van de wet van de aantrekkingskracht. Misschien heb je er al eens van gehoord, en misschien is dit helemaal nieuw voor je. De wet van de aantrekkingskracht (Law of Attraction) werd bekend in 1906 toen auteur en uitgever William Walker Atkinson zijn nieuwe boek ‘Thought Vibration or the Law of Attraction in the Thought World’ uitbracht. Later werd de wet bekend door de meer ‘mainstream’ boeken als ‘The Secret’ en ‘Ask and It Is Given’.

De wet gaat ervan uit dat je gedachten bepaalde dingen in je leven kunnen manifesteren. Dit zou betekenen dat je door positief te denken en in een hogere frequentie te komen, ook daadwerkelijk positieve dingen in je leven kan manifesteren. Aan de andere kant, als je continu denkt aan de negatieve aspecten in je leven, trek je negatieve uitkomsten en ervaringen aan. Kortom: je trekt meer aan van wat je voelt.

Hoe kom je in een hogere frequentie?

Er zijn een aantal simpele (en snelle) manieren waarop je je eigen frequentie kan verhogen en dus meer positiviteit in je leven kan roepen. Dit zijn 5 manieren om in een hogere frequentie te komen:

1. Meditatie

Door te mediteren creëer je meer rust in je hoofd, waardoor je beter inzicht krijgt in je gedachten en gevoelens en minder stress zult ervaren.

Zoek een rustige omgeving op (of gebruik een koptelefoon). Er zijn verschillende manieren waarop je kan mediteren. Zo kun je een paar minuten de tijd nemen om zelf rustig te ademen, maar je kan ook kiezen voor een geleide meditatie. In de app van Meditation Moments vind je verschillende meditaties die geschikt zijn voor ieder moment van de dag: van de stilte in jezelf opzoeken tot jezelf verbinden met je hogere zelf.

Het kan zijn dat je gedachten beginnen af te dwalen, maar maak je hier vooral geen zorgen over. Behandel jezelf met compassie en richt je opnieuw op je ademhaling.

2. Gezonde voeding

Buiten dat we voeding gebruiken als brandstof, kunnen we er ook onze vibratie mee verhogen. Probeer zoveel mogelijk groenten, fruit, noten, zaden en peulvruchten te eten. Het belangrijkste hierbij is om bij jezelf na te gaan hoe bepaalde voeding je laat voelen. Door welke voedingsmiddelen krijg je meer energie en voel je je goed? Misschien kom je er wel achter dat je je niet fijner voelt na die vette hap bij de lunch, en kun je beter gaan voor een rijkgevulde salade met peulvruchten, groene bladgroenten en avocado.

Wees je ervan bewust dat je met een ‘dieet mentaliteit’ niet je vibratie gaat verhogen. Als dat stuk chocolade echt is waar je zin in hebt, dan is dat 100% de beste hogere frequentie-keuze voor jou!

hogere frequentie voeding

3. Dankbaarheid

Wanneer we onze dankbaarheid uitspreken, maken onze hersenen de stofjes dopamine en serotonine aan. Dit zijn beide neurotransmitters die verantwoordelijk zijn voor onze emoties en het ons ‘goed’ laten voelen. Serotonine (wat ook wel het gelukshormoon genoemd wordt) en dopamine (de stof die bij het beloningssysteem van de hersenen hoort) verbeteren onze gemoedstoestand gelijk waardoor we ons gelukkig voelen van binnenuit.

Door onze dankbaarheid uit te spreken of op te schrijven, verhogen we dus gelijk onze vibratie. In plaats van het focussen op wat je niet hebt, kun je een lijstje maken met de dingen die je wel hebt.

Je kan dankbaarheid beoefenen aan het begin van de dag, om je dag op een positieve manier te beginnen. Maar je kan ook je dag eindigen met dankbaarheid. Dit helpt mogelijk bij het sneller in slaap vallen. Je kan ook kiezen voor een dankbaarheidsmeditatie. In de Meditation Moments app vind je verschillende begeleide meditaties rondom het thema dankbaarheid.

Probeer de affirmaties in de Meditation‹Moments app

4. Wandeling door de natuur

Als je een wandeling maakt door de natuur beweeg je niet alleen je lichaam, maar je profiteert ook van frisse lucht en zon (vitamine D). Door je telefoon thuis te laten maak je het makkelijker om je verbonden te voelen met moeder natuur. Je kan er ook voor kiezen om een wandelmeditatie te doen.

Bonuspunten als je op blote voeten loopt! Wandelen zonder schoenen zorgt er namelijk voor dat je je ‘natuurlijke’ manier van lopen herstelt. Schoenen hebben vaak kussentjes, die heel comfortabel voelen, maar er tegelijkertijd voor zorgen dat je bepaalde spieren in je voeten niet gebruikt. Begin met een wandeling van 20 ĂĄ 30 minuten op blote voeten en bouw dit langzaam op.

hogere frequentie natuur

5. Positief denken

Hier komen we terug op het begin van het artikel: onze gedachten bepalen hoe we ons voelen. Je kent misschien het volgende gezegde wel: “een mens lijdt het meest door het lijden wat hij vreest.” Vaak zien we namelijk ontzettend op tegen een bepaalde situatie, maar valt het uiteindelijk reuze mee.

Als je gedachten vaak negatief of pessimistisch zijn, zal je merken dat je in veel situaties komt die deze gedachten voortzetten. Het is niet de bedoeling dat we negatieve of moeilijke emoties wegdrukken, maar we moeten ook niet in ze blijven zwelgen.

Dit waren 5 manieren om je bewustzijn te vergroten en in een hogere frequentie te komen. De dingen die je denkt en voelt zullen zich uiteindelijk in je leven manifesteren, dus zorg ervoor dat ze positief zijn. 

De app voor meer rust in je hoofd, minder stress, inspiratie en heel veel relaxte momenten. Met tientallen meditaties voor elk moment van de dag.

Probeer Meditation Moments 10 dagen gratis

Download de app

Ook interessant

Meditatie
Cindy

Slaap lekker

Slaap lekker met deze meditatie Michael begeleidt je in 10 minuten naar een ontspannen staat en val daarna heerlijk in slaap! Vaker mediteren? Ik wil

Lees meer »

Testheading

Slaap beter

Slaap beter

Stress minder

Stress minder

Focus meer

Focus meer

Probeer Meditation Moments Premium 10 dagen gratis en krijg toegang tot alle meditaties en muziek.
Door het versturen van dit formulier ga je akkoord met het aanmaken van een account en met onze algemene voorwaarden en privacy policy.

Beter slapen,
minder stress,
meer focus.

Probeer Meditation Moments Premium
10 dagen gratis en krijg toegang tot alle meditaties en muziek.*

* Geen abonnement - geen betaalgegevens nodig.